ГУ ДПС у Київській області інформує про нововведення в податковому законодавстві станом на 20.09.2024
🔹 Чи потрібно зазначати у таблиці даних платника ПДВ коди товарів та коди послуг, які придбаваються у особи, не зареєстрованої платником ПДВ?
ГУ ДПС у Київській області інформує, що відповідно до п . 12 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабміну України від 11.12.2019 № 1165 платник податку має право подати до ДПС таблицю даних платника ПДВ (далі – Таблиця) за встановленою формою (додаток 5).
У Таблиці зазначаються:
- види економічної діяльності (КВЕД);
- коди товарів згідно з УКТЗЕД, що постачаються/придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України;
- коди послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг ДК 016:2010 (далі – ДКПП), що постачаються/придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України (п. 13 Порядку зупинення).
Порядком зупинення не визначено заповнення в Таблиці кодів товарів згідно з УКТЗЕД та кодів послуг згідно з ДКПП, що придбаваються (отримуються) платником податку в залежності від статусу постачальника.
Отже, якщо товари/послуги придбаваються (отримуються) у особи, яка не зареєстрована платником ПДВ, їх коди, визначені згідно з УКТЗЕД та ДКПП підлягають заповненню у Таблиці.
🔹Чи є платником екологічного податку СГ (в тому числі ОСББ), який використовує дизельний генератор під час відсутності електроенергії у період воєнного стану?
ГУ ДПС у Київській області інформує, що відповідно до п.п. 14.1.230 п. 14.1 ст. 14 ПКУ визначено, що стаціонарне джерело забруднення – підприємство, цех, агрегат, установка або інший нерухомий об’єкт, що зберігає свої просторові координати протягом певного часу і здійснює викиди забруднюючих речовин в атмосферу та/або скиди забруднюючих речовин у водні об’єкти.
ЗУ від 13.12.2022 №2836-ХІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо сприяння відновленню енергетичної інфраструктури України» тимчасово, на період дії воєнного стану на території України та протягом 30 днів з дня його припинення або скасування, для цілей застосування розд. VIII ПКУ (Екологічний податок), із визначення стаціонарних джерел забруднення (в значенні п.п. 14.1.230 п. 14.1 ст. 14 ПКУ) виключені електрогенераторні установки, що класифікуються за кодом 8502 згідно з УКТ ЗЕД.
Отже, у власників електрогенераторних установок, що класифікуються за кодом 8502 згідно з УКТ ЗЕД, не виникають податкові зобов’язання з екологічного податку.
🔹Складання розрахунків коригування до податкової накладної за операцією з експорту окремих видів товарів в період дії режиму експортного забезпечення
ГУ ДПС у Київській області інформує, що після складання податкової накладної за операцією з експорту окремих видів товарів в період дії режиму експортного забезпечення та її реєстрації в ЄРПН коригування такої податкової накладної може здійснюватися з урахуванням п.п.97.4 п.97 підрозд. 2 розд.ХХ ПКУ шляхом складання розрахунків коригування в кілька етапів та лише за дотримання певних умов на кожному такому етапі.
🔹 Чи переривається термін, встановлений ПКУ для формування податкового кредиту, на період зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН?
ГУ ДПС у Київській області інформує, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) згідно з п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) перебіг строків для формування податкового кредиту, зазначених у п. 198.6 ст. 198 ПКУ та абзаці першому п. 80 підрозд. 2 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ, переривається на період зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН.
🔹Продаж (реалізація) товарів
ГУ ДПС у Київській області інформує, що відповідно до п п.14.1.202 п.14.1 ст.14 ПКУ, продаж (реалізація) товарів – будь-які операції, що здійснюються згідно з договорами купівлі-продажу, міни, поставки та іншими господарськими, цивільно-правовими договорами, які передбачають передачу прав власності на такі товари за плату або компенсацію незалежно від строків її надання, а також операції з безоплатного надання товарів. Не вважаються продажем товарів операції з надання товарів у межах договорів комісії (консигнації), поруки, схову (відповідального зберігання), доручення, довірчого управління, оперативного лізингу (оренди), інших цивільно-правових договорів, які не передбачають передачі прав власності на такі товари.
🔹 Щодо звільнення від оподаткування ПДВ операцій з постачання будівельно-монтажних робіт з будівництва доступного житла та житла, що будується за державні кошти
ГУ ДПС у Київській області інформує, що Наказом Мінфіну України від 09.08.2024 №397 затверджено Узагальнюючу податкову консультацію щодо окремих питань застосування режиму звільнення від оподаткування податком на додану вартість операцій з постачання будівельно-монтажних робіт з будівництва доступного житла та житла, що будується за державні кошти, відповідно до п.197.15 ст.197 Податкового кодексу України.
Узагальнююча податкова консультація та актуальні питання та відповіді на них розміщені на вебпорталі ДПС за посиланням: https://tax.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/uzagalnyuyuchi-podatkovi-konsultatsii/79076.html.
🔹 Окремі питання адміністрування акцизного податку та заповнення Декларації з акцизного податку за вересень 2024 року
ГУ ДПС у Київській області нагадує, що з 01 вересня 2024 року операції з реалізації вироблених в Україні/ввезених на митну територію України товарів за кодом згідно з УКТ ЗЕД 2404 91 90 00 «Інші нікотиновмісні продукти для орального застосування», що включені до переліку підакцизних товарів, підлягають оподаткуванню акцизним податком за ставкою 2363,4 гривень за 1 кілограм (нетто) – п.17 Підрозділу 5 розділу ХХ «Перехідні положення» ПКУ, а з 1 січня 2025 року – за ставкою 2836,08 гривень за 1 кілограм (нетто) такого продукту – п.п.215.3.2 п.215.3 ст.215 ПКУ.
При поданні Декларації з акцизного податку контролюючому органу за місцем реєстрації за підсумками вересня поточного року слід врахувати, що суми податку з урахуванням мінімального акцизного податкового зобов’язання із сплати акцизного податку на тютюнові вироби та ставок податку, діючих відповідно до норм ПКУ, виробниками тютюнових виробів сплачуються до бюджету протягом 15-ти робочих днів після отримання марок акцизного податку з доплатою (у разі потреби) на день подання податкової декларації – абзац другий п.п.222.1.2. п.222.1. ст.222 ПКУ.
🔹Закон України від 18.06.2024 №3817-IX: Збільшено розміри штрафних санкцій за порушення правил роздрібної торгівлі підакцизною продукцією
ГУ ДПС у Київській області звертає увагу платників, що у зв’язку з набранням чинності з 27 липня 2024 ЗУ від 18.06.2024 №3817-IX “Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, біоетанолу, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального” за вчинені правопорушення, визначені цим Законом, застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів, розрахованих на базі мінімальної заробітної плати. Вже сьогодні маємо розмір штрафних санкцій за вчинені аналогічні порушення значно більші за розміри, що були визначені в межах дії ЗУ від 19.12.1995 №481/95-ВР.
Так, на початку вересня 2024 року ГУ ДПС у Київській області проведено фактичну перевірку ТОВ «А», яке реалізує пальне через мережу АЗС та займається роздрібною торгівлею алкогольних напоїв та тютюнових виробів на їх території. В ході проведення фактичної перевірки виявлено факт реалізації горілки під ТМ «Наливайко. За волю» об’ємом 0,5 л. міцністю 40% об. по ціні 135,00 грн., маркованої марками акцизного податку, сплаченого за одиницю маркованої продукції, що не відповідає сумі, визначеній з урахуванням чинних на дату розливу продукції ставок акцизного податку, міцності продукції та місткості тари. Такі алкогольні напої в розумінні Закону № 3817 вважаються такими, що не марковані. Також, під час перевірки встановлено факт реалізації цукерок «CAMEL smoke candy» по ціні 30,00 грн. за пачку, які імітують тютюнові вироби (за реалізований товар видано роздруківку з банківського терміналу) без друку фіскального чеку.
Крім того, розпорядником акцизного складу не було забезпечено подання до контролюючого органу Довідок про фактичні залишки пального на початок та кінець звітної доби та про добові фактичні обсяги отриманого та реалізованого пального, чим порушено п.п.230.1.3 п.230.1 ст.230 ПКУ. Як наслідок, за порушення п.16 ст.62, ст.71 ЗУ № 3817 розмір штрафної санкції 47,6 тис.грн., що в порівнянні з розміром штрафної санкції за аналогічні порушення, вчинені в межах дії ЗУ №481/95-ВР до введення в дію ЗУ №3817-ІХ більше на 8,6 тис.грн.
🔹 Максимальні роздрібні ціни на підакцизні товари (продукцію)
ГУ ДПС у Київській області інформує, що відповідно до п.п.14.1.106 п.14.1 ст.14 ПКУ максимальні роздрібні ціни – ціни, встановлені на підакцизні товари (продукцію з урахуванням усіх видів податків (зборів). Акцизний податок з реалізованих суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів не включається до максимальної роздрібної ціни.
Максимальні роздрібні ціни на підакцизні товари (продукцію) встановлюються для тютюнових виробів, тютюну, промислових замінників тютюну та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, виробниками або імпортерами товарів (продукції) шляхом декларування таких цін у порядку, встановленому цим Кодексом. Продаж суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, на які встановлюються максимальні роздрібні ціни, не може здійснюватися за цінами, вищими за максимальні роздрібні ціни, збільшені на суму акцизного податку з роздрібної торгівлі підакцизних товарів.
🔹 Марка акцизного податку
ГУ ДПС у Київській області інформує, що відповідно до п.п.14.1.107 п.14.1 ст.14 ПКУ марка акцизного податку – спеціальний знак для маркування алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, віднесений до документів суворого обліку, який підтверджує сплату акцизного податку, легальність ввезення та реалізації на території України цих виробів.
🔹 При здійсненні розрахункових операцій у готівковій та/або безготівковій формі із застосуванням РРО та/або ПРРО під час торгівлі підакцизними товарами необхідно відображати в чеках РРО/ПРРО усі обов’язкові реквізити, у тому числі код товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД
ГУ ДПС у Київській області нагадує, що з 1 вересня 2024 року здійснюється оподаткування акцизним податком операцій з товарами за кодом 2404 91 90 00 згідно з УКТ ЗЕД (інші нікотиновмісні продукти для орального застосування). Це передбачено ЗУ від 16.01.2024 № 3553-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо приведення деяких норм у відповідність із Законом України «Про Митний тариф України» та уточнення окремих положень».
У зв’язку з цим інформуємо СГ, які здійснюють розрахункові операції у готівковій та/або безготівковій формі із застосуванням РРО/ПРРО під час торгівлі підакцизними товарами, про необхідність дотримання вимог п.11 ст.3 ЗУ від 06.07.1995 №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» – необхідно відображати в чеках РРО/ ПРРО усіх обов’язкових реквізитів, у тому числі коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД при продажу підакцизних товарів.
🔹Як провести звірку визначеного податковим органом МПЗ?
ГУ ДПС у Київській області інформує, що відповідно до п.п. 170.14.6 п.170.14 ст.170 ПКУ, у разі згоди платника з визначеним контролюючим органом загальним МПЗ та/або розрахованою сумою річного податкового зобов’язання з ПДФО такий платник податку зобов’язаний сплатити зазначену у відповідному податковому повідомленні-рішенні суму податку протягом 60 днів з дня вручення ППР.
У разі незгоди платника з визначеним контролюючим органом загальним МПЗ та/або розрахованою сумою річного податкового зобов’язання з ПДФО такий платник податку має право у порядку, встановленому ст.42 ПКУ, звернутися до контролюючого органу за своєю податковою адресою для проведення звірки даних, використаних для розрахунку ПДФО, з наданням підтвердних документів, зокрема щодо:
– земельних ділянок, що знаходяться у платника у власності та/або постійному користуванні або в оренді, їх нормативної грошової оцінки та площі;
– суми доходу, отриманого від реалізації власної сільськогосподарської продукції;
– суми сплачених податків, зборів, платежів.
Якщо за результатами звірки виявлено розбіжності між даними контролюючого органу та даними, підтвердженими платником на підставі оригіналів відповідних документів, контролюючий орган протягом 10 днів, наступних за днем завершення звірки, зобов’язаний скасувати (відкликати) таке ППР та у разі потреби надіслати (вручити) платнику податку нове ППР з детальним розрахунком суми податку, складене з урахуванням результатів проведеної звірки.
Додатково інформуємо, що фізичні особи, з використанням КЕП, мають можливість переглянути сформовані ППР по майнових податках та МПЗ у Електронному кабінеті: вкладка «ЕК для громадян» – Загальна інформація про платника – Повідомлення про обов’язок сплатити суму грошового зобов’язання, а також у мобільному застосунку «Моя податкова»: Послуги – Мої дані – Мої ППР.
Комунікаційна платформа: kyivobl.ikc@tax.gov.ua
Підписатись на сторінку Фейсбук ГУ ДПС у Київській області https://www.facebook.com/tax.kyiv.oblast