З 1 червня 2021 року в Україні розпочато впровадження електронних листків непрацездатності. Заплановано поступовий перехід від листків непрацездатності на паперових носіях. У повному обсязі старт планується з 1 вересня 2021 року. Протягом цього часу громадяни мають можливість отримати як електронний, так і паперовий листок непрацездатності.
Електронний листок непрацездатності формується (видається) за допомогою програмних засобів з електронного реєстру листків непрацездатності (далі — ЕРЛН, Реєстр) на підставі медичного висновку про тимчасову непрацездатність або документа, що засвідчує факт усиновлення дитини, і реєструється за єдиним реєстраційним номером листка непрацездатності в Реєстрі електронних документів. Він є підставою для звільнення від роботи, оплати перших 5 днів тимчасової непрацездатності, призначення матеріального забезпечення та надання соціальних послуг відповідно до законодавства про загальнообов’язкове державне соціальне страхування.
Формує та веде даний реєстр Пенсійний фонд України (ПФУ). Він же і є володільцем даних.
Отримати інформацію про електронний листок непрацездатності може:
1) страхувальник (роботодавець) — через електронний кабінет на порталі послуг ПФУ (https://portal.pfu.gov.ua/) (вкладка «Дані з Електронного реєстру листків непрацездатності») має доступ до інформації щодо електронних листків непрацездатності по співробітниках, які працюють за основним місцем роботи, зокрема, номер лікарняного, дата його відкриття, закриття. Роботодавець автоматично отримує необхідну інформацію для нарахування коштів, зокрема, щодо тривалості страхового стажу працівників, формує заяву-розрахунок та здійснює виплату.
ЗВЕРНІТЬ УВАГУ❗️Страхувальник може отримувати інформацію з Реєстру щодо застрахованої особи (працівника) за період перебування з нею в трудових відносинах.
2) застрахована особа (працівник) — через свій електронний кабінет на вищезазначеному вебпорталі ПФУ.
Сервіс, звичайно, буде надаватися для зареєстрованих користувачів, які увійшли на вебпортал ПФУ за ЕЦП (електронний цифровий підпис).
ДО ВІДОМА. Застрахована особа може отримати паперовий витяг, звернувшись до ПФУ усно з наявними оригіналами документів (п. 16 Порядку організації ведення Електронного реєстру листків непрацездатності та надання інформації з нього). Пошук відомостей у Реєстрі здійснюється за ПІБ та датою народження застрахованої особи, її реєстраційним номером облікової картки платника податків за принципом повного збігу всіх зазначених ідентифікаторів пошуку та/або кожного окремого із зазначених ідентифікаторів пошуку.
При внесенні інформації в Реєстр, лікар повинен буде зазначити в системі найменування та податковий номер страхувальника, у якого працює пацієнт. Страхувальникам (роботодавцям) радимо заздалегідь проінформувати своїх працівників про податковий номер підприємства.
Запровадження е-лікарняних:
✅спрощує оформлення тимчасової непрацездатності;
✅скорочує час від оформлення до нарахування допомоги;
✅унеможливлює зловживання під час обігу листків непрацездатності;
✅мінімізує застосування штрафних санкцій через імовірні помилки в оформленні листків непрацездатності.
Новий порядок видачі електронних листків непрацездатності регулюється:
🔹постановою Кабінету Міністрів України від 17.04.2019 № 328 «Деякі питання організації ведення Електронного реєстру листків непрацездатності та надання інформації з нього»;
🔹постановою Верховної Ради України від 03.02.2021 № 1192-IX «Про заходи щодо запровадження Електронного реєстру листків непрацездатності»;
🔹наказом Міністерства охорони здоров’я України від 01.06.2021 №1066, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 02.06.2021 за № 728/36350 «Деякі питання формування медичних висновків про тимчасову непрацездатність та проведення їхньої перевірки»