Щоб розвіяти міфи про причини скасування тендеру на будівництво загальноосвітньої школи I-III ступенів по вул. Коцюбинського в селі Чайки хочемо роз’яснити ситуацію детальніше.Під час проведення торгів Учасниками, які бажали взяти участь неодноразово подавались скарги, про те що були створені умови, які обмежували коло учасників та унеможливлювали їх участь в торгах. Окрім того, основних видів робіт тендерна документація не містила, що унеможливлювало здійснити прорахунок ціни.Уповноваженою особою Петропавлівсько-Борщагівської сільської ради було розглянуто висновок Державної аудиторської служби України (створений та опублікований у системі Prozorro 23.12.2020 року) за процедурою відкритих торгів (ідентифікатор закупівлі UA-2020-10-23-006455-c) щодо виявлених порушень вимог Закону України «Про публічні закупівлі».Державною Аудиторською службою шляхом аналізу інформації, розміщеної в електронній системі закупівель Prozorro, встановлено, що на порушення вимог пункту 8 та 9 частини другої статті 21 Закону України «Про публічні закупівлі» опубліковане оголошення про проведення відкритих торгів не містить інформації про мову, якою повинні готуватися тендерні пропозиції та умови надання забезпечення тендерних пропозицій.Аналізом інформації, розміщеної в електронній системі закупівель Prozorro, встановлено, що проєкт договору про закупівлю не містить інформації про порядок змін його умов, чим порушено вимогу п. 8 ч. 2 ст. 22 Закону. Згідно з вимогами п. 2 ч. 1 ст. 32 Закону, Замовник скасовує тендер у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути.На час закінчення моніторингу процедура закупівлі перебувала на етапі попередньої кваліфікації, тобто Замовнику необхідно було переглянути вже подані пропозиції, щоб допустити їх до етапу «Аукціон».У зв’язку з тим, що Законом та технічно на майданчику Прозоро не передбачена можливість внести на даному етапі жодних змін, щоб усунути порушення, котрі були встановленні ДАСУ у Висновку, їх було усунуто у єдиний можливий законний спосіб, а саме шляхом скасовування тендеру враховуючи п. 2 ч. 1 ст. 32 Закону України «Про публічні закупівлі», чим вимоги Державної аудиторської служби України були задоволені у повному обсязі.Окрім того, одним з Учасників для участі у відкритих торгах з публікацією англійською мовою не було подано повний пакет документів, який би дійсно відповідав усім вимогам встановленим Замовником у тендерній документації, у зв’язку з чим вказаного Учасника необхідно було відхилити, а в такому випадку торги б були визнані системою автоматично такими, що не відбулися. Оскільки до аукціону був би допущений лише один Учасник (а відповідно до п. 2 ч. 2 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі» тендер автоматично скасовується електронною системою закупівель у разі допущення до оцінки менш як дві тендерні пропозиції у процедурі відкритих торгів), у випадку якщо оголошення про проведення відкритих торгів оприлюднено відповідно до частини третьої статті 10 цього Закону, а в разі застосування конкурентного діалогу, другого етапу торгів з обмеженою участю або здійснення закупівлі за рамковими угодами з кількома учасниками — менш ніж три тендерні пропозиції.Враховуючи вищевикладене, оскільки працівниками Борщагівської сільської ради було встановлено ряд невідповідностей проєкту чинним нормам законодавства та безпеки у цілому, станом на сьогодні проєктно-кошторисна документація підлягає коригуванню.Запевняємо, що безпека дітей для нас на першому місці, тому ми здійснюємо всі необхідні зміни та уточнення в проєкті.Вже у 2021 році плануємо почати будівництво сучасної школи європейського рівня.