
про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки від 30.04.2025 р.
Реєстраційний номер справи в Єдиному реєстрі № 30-04-14650-25
1. Назва документа державного планування:
Внесення змін до містобудівної документації «Детальний план території багатоквартирної житлової забудови в селі Софіївська Борщагівка в районі проспекту Героїв Небесної Сотні»
2. Основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування
Детальний план території (далі – ДПТ) – одночасно містобудівна документація на місцевому рівні та землевпорядна документація, що визначає планувальну організацію та розвиток території. ДПТ є містобудівною документацією, яка створюється для обґрунтування стратегії планування, забудови та іншого використання території для будівництва. Підставою для розроблення ДПТ є рішення №45-10-VIII від 18.08.2022 року 10 сесії VIII скликання Борщагівської сільської ради. В межі розробки детального плану території потрапляють наступні земельні ділянки приватної форми власності з кадастровими номерами: 3222410600:01:002:5202, 3222486200:02:002:5101, 3222486200:02:002:5138, 3222486200:02:002:5142, 3222486200:02:002:5143, 3222486200:02:002:5194, 3222486200:02:002:5195, 3222486200:02:002:5198, 3222486200:02:002:5199, 3222486200:02:002:5200, 3222486200:02:002:5201, 3222486200:02:002:5206, 3222486200:02:002:5207; та комунальної форми власності з кадастровими номерами: 3222486200:02:002:5323 (частково), 3222486200:02:002:5324. Відповідно до викопіювання з генерального плану, площа розроблення детального плану території складає 9,3 Га. Проєктом внесення змін до містобудівної документації, відповідно до завдання до детального плану та намірами забудови, передбачається розташувати 48 10-поверхових багатоквартирних житлових будинків: 10-поверховий 40- квартирний житловий будинок з нежитловими приміщеннями – 10 будинків; 10- поверховий 32-квартирний житловий будинок з приміщеннями – 32 будинки; 10- поверховий 48-квартирний житловий будинок з нежитловими приміщеннями – 1 будинок;10-поверховий 25-квартирний житловий будинок з нежитловими приміщеннями – 1 будинок; 10-поверховий 64-квартирний житловий будинок з нежитловими приміщеннями – 2 будинки; 10-поверховий 64-квартирний житловий будинок з нежитловими приміщеннями – 2 будинки. Також передбачено розміщення на території проєктування таких будівель громадського призначення: заклад дошкільної освіти на 6 груп (110 місць), ліцей з підрозділом початкової школи та гімназії на 12 класів (360, 2 зміни на 720 місць), дві торгово-офісні будівлі та два підземних паркінги загальною місткістю 400 машино-місць. Відповідно до проєктних рішень генерального плану села Софіївська Борщагівка, територія проєктування знаходиться в межах території, яка за функціональним призначенням передбачена для розташування багатоквартирної житлової забудови з окремими ділянками, передбаченими для розташування громадської забудови та територія об’єктів обслуговування, торгівлі та інших видів підприємницької діяльності. ДПТ розробляється у відповідності до норм Земельного кодексу України, ЗУ «Про регулювання містобудівної діяльності», ЗУ «Про землеустрій», ЗУ «Про охорону земель», ЗУ «Про стратегічну екологічну оцінку», ДБН Б.1.1-14:2021 «Склад та зміст містобудівної документації на місцевому рівні», вимог ПКМУ від 01.09.2021 № 926 «Порядок розроблення, оновлення, внесення змін та затвердження містобудівної документації» та ін. Розроблення документа державного планування (далі – ДДП) також має зв’язок та узгоджується з іншими ДДП, а також з різними планами та програми, які в тій чи інший мірі визначають передумови для прийняття проектних рішень в даній містобудівній документації. Їх положення та завдання беруться до уваги в процесі розроблення містобудівної документації та СЕО у її складі, а саме: Генеральний план села Софіївська Борщагівка та Схеми планування території Київської області Схеми планування території Київської області (Рішення КОДА №114-05-VIII від 09.09.2021) та ін. Даний документ у відповідності із ЗУ «Про стратегічну екологічну оцінку» призначений визначити обсяг стратегічної екологічної оцінки Детального плану території.
3. Якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів)
ЗУ «Про стратегічну екологічну оцінку» встановлено, що оцінка проводиться у разі, якщо реалізація проектних рішень містобудівної документації передбачає реалізацію видів діяльності, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля, або які вимагають оцінки, зважаючи на ймовірні наслідки для територій та об’єктів природно-заповідного фонду та екологічної мережі. Умови для реалізації видів діяльності та об’єктів, які матимуть значний вплив на довкілля, визначаються детальним планом відповідно до ЗУ «Про регулювання містобудівної діяльності» та ЗУ «Про оцінку впливу на довкілля» (ЗУ «Про ОВД»). Відповідно до ст. 3 ЗУ «Про ОВД», планована діяльність відноситься до другої категорії видів діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля (ст. 3, п. 3 пп. 10 «будівництво житлових кварталів (комплексів багатоквартирних житлових будинків) та торговельних чи розважальних комплексів поза межами населених пунктів на площі 1,5 гектара і більше або в межах населених пунктів, якщо не передбачено їх підключення до централізованого водопостачання та/ або водовідведення; будівництво кінотеатрів з більш як 6 екранами; будівництво (облаштування) автостоянок на площі не менш як 1 гектар і більш як на 100 паркомісць».
4. Інформація про ймовірні наслідки: а) для довкілля, у тому числі для здоров’я населення; б) для територій з природоохоронним статусом; в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення
Детальний план території є комплексним документом, проектні рішення якого в різній мірі та формі можуть впливати на стан довкілля та здоров’я населення. В ході здійснення СЕО мають бути оцінені ймовірні наслідки реалізації детального плану території, зокрема: а) ймовірні наслідки для довкілля (клімат, атмосферне повітря; водні ресурси; ґрунти; стан фауни, флори, біорізноманіття, територій ПЗФ та територій Смарагдової мережі та ін.), у тому числі для здоров’я населення – ймовірні види впливу на навколишнє середовище: вплив на атмосферне повітря, акустичне та вібраційне забруднення пов’язані з проведенням будівельних робіт, при експлуатації – впливи відсутні; електромагнітне випромінювання, утворення відходів та ін., скиди стічних вод в відкриті водойми відсутні; б) для територій з природоохоронним статусом – об’єкти природно-заповідного фонду та їх охоронні зони поблизу території детального плану та в зоні впливу його – відсутні, в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення – будь які ймовірні транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення від ведення господарської діяльності на об’єкті – відсутні.
5. Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі якщо документ державного планування не буде затверджено
Розгляд виправданих альтернатив проектних рішень відбувається в процесі розробки документу державного планування. До розгляду пропонуються наступні альтернативи: Альтернатива 1: «Нульовий сценарій» – опис, оцінка та прогнозування ситуації у випадку не затвердження та не реалізації проектних рішень детального плану території. Альтернатива 2: «Максимально сприятливий сценарій» – опис, оцінка та прогнозування ситуації, а саме впливу проектних рішень на стан компонентів навколишнього середовища, забезпечення екологічної безпеки та гарантування здоров’я громадян, у випадку успішної реалізації запропонованих заходів із використанням інноваційних технологій на засадах сталого розвитку. Альтернатива 3: «Технічна альтернатива» – використання альтернативного обладнання та або/ альтернативних видів діяльності; Альтернатива 4: «Територіальна альтернатива» – проектування на інших земельних ділянках.
6. Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки
Проведення стратегічної екологічної оцінки проекту детального плану території відбувається відповідно до Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку» з використанням Методичних рекомендацій із здійснення стратегічної екологічної оцінки документів державного планування (Наказ Міндовкілля № 705 від 18.10.2023 «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо здійснення стратегічної екологічної оцінки містобудівної документації»). Основною метою прогнозу є оцінка можливої реакції навколишнього природного середовища на прямий чи опосередкований вплив людини, вирішення задач раціонального природокористування у відповідності з очікуваним станом природного середовища. Для здійснення стратегічної екологічної оцінки будуть використовуватись логічні і формалізовані методи прогнозування. Для підготовки звіту CEO передбачається використовувати наступну інформацію: доповіді про стан довкілля; статистичну інформацію; інформація, яка включена в інші акти законодавства, які мають відношення до проекту ДПТ дані моніторингу стану довкілля; інша доступна інформація, документація, отримана в результаті запитів та ін. Основним критерієм під час стратегічної екологічної оцінки проекту містобудівної документації є її відповідність державним будівельним нормам, санітарним нормам і правилам України, законодавству у сфері охорони навколишнього природного середовища. Під час підготовки звіту стратегічної екологічної оцінки визначити доцільність і прийнятність планованої діяльності і обґрунтування економічних, технічних, організаційних, санітарних, державно- правових та інших заходів щодо забезпечення безпеки навколишнього середовища. У звіті про СЕО необхідно також розробити комплекс заходів, спрямований на виявлення характеру, інтенсивності і ступеня небезпеки впливу на стан навколишнього середовища та здоров’я населення будь-якого виду планованої господарської діяльності: вивчити в регіональному плані природні умови території, яка межує з територією розміщення планованої діяльності, включаючи характеристику поверхневих водних систем, ландшафтів (рельєф, ґрунти, рослинність та ін.), геолого-гідрогеологічні особливості території та інших компонентів природного середовища; розглянути природні ресурси з обмеженим режимом їх використання, в тому числі водоспоживання та водовідведення, забруднення атмосферного середовища; оцінити можливі зміни в природних і антропогенних екосистемах; визначити шляхи мінімізації негативного впливу на навколишнє середовище; зібрати та проаналізувати інформацію про об’єкти розміщення відходів (види та обсяги відходів, місця їх накопичення, природоохоронні споруди, експлуатаційні можливості) повідомити громадськість про ефективність проекту і можливі екологічні наслідки. В ході CEO також необхідно провести оцінку факторів ризику і потенційного впливу на стан довкілля, врахувати екологічні завдання місцевого рівня в інтересах ефективного і стабільного соціально – економічного розвитку району та підвищення якості життя населення.
7. Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування
Пом’якшення та запобігання потенційних негативних впливів на довкілля передбачається здійснювати шляхом виконання комплексних заходів, що включають: ресурсозберігаючі заходи – збереження і раціональне використання земельних та водних ресурсів, повторне їх використання та ін.; планувальні заходи – функціональне зонування, організація санітарно-захисних зон та санітарних розривів та ін.; відновлювальні заходи – технічна і біологічна рекультивація (у разі необхідності), нормалізація стану окремих компонентів навколишнього середовища тощо; захисні заходи передбачаються на всіх етапах реалізації проекту Детальний план території має здійснювати проектні рішення у відповідності з нормами і правилами охорони навколишнього середовища і вимог екологічної безпеки, в тому числі вимогам Закону України «Про охорону земель»; Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища»; Закону України «Про охорону атмосферного повітря» тощо; охоронні заходи -передбачення системи моніторингу. При здійсненні планованої діяльності з метою відвернення і зменшення шкідливого впливу на здоров’я населення шуму, неіонізуючих випромінювань та інших фізичних факторів будуть розглядатися: відповідні організаційні, господарські, технічні, технологічні, архітектурно-будівельні та інші заходи щодо попередження утворення та зниження шуму до рівнів, установлених санітарними нормами.
8. Пропозиції щодо структури та змісту звіту про стратегічну екологічну оцінку
Пропонується дотриматись структури звіту про стратегічну екологічну оцінку, що визначена нормами ч. 2 ст. 11 ЗУ «Про стратегічну екологічну оцінку». Відповідно до ст. 11 ЗУ «Про стратегічну екологічну оцінку», у складі містобудівної документації звітом про стратегічну екологічну оцінку для проектів містобудівної документації є розділ «Охорона навколишнього природного середовища».
9. Орган, до якого подаються зауваження та пропозиції та строки їх подання
Зауваження та пропозиції до заяви про визначення обсягу СЕО надаються в письмовому вигляді, поштою або особисто в робочий час до Борщагівської селищної ради Бучанського району Київської області. Адреса: 08129, Україна, Київська обл., Бучанський р-н, с. Петропавлівська Борщагівка, вул. Ярослава Мудрого, 1А. Контактна інформація: Тел.: (044) 334-60-36 – Петропавлівська Борщагівка (приймальня), (04598) 5-61-71 – Софіївська Борщагівка (приймальня), e-mail: pbrada@ukr.net у термін, що не перевищує 10 днів з дня публікування цієї заяви. Ознайомитись з текстом Заяви про визначення обсягу СЕО можна у приміщенні Борщагівської селищної ради. Відповідно до вимог Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку», громадське обговорення обсягу СЕО становить не менше 10 днів. Зауваження, надані поза межами визначеного строку, не приймаються та не розглядаються. Відповідальна особа за розгляд зауважень: Начальник відділу містобудування та архітектури Лоїк Борис Вікторович
10. Повідомлення про оприлюднення Заяви про визначення обсягу СЕО:
Заява про СЕО оприлюднена в Єдиному реєстрі СЕО та на офіційному сайті Борщагівської селищної ради. Відповідно до ч. 5 ст. 10 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку» термін громадського обговорення (надання пропозицій та зауважень) до заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки визначено у 10 днів з дня її оприлюднення. Відповідно до ч. 6 ст. 10 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку» строк консультацій щодо визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки документу державного планування передбачено 10 днів з дня отримання органами виконавчої влади такої заяви. від 30.04.2025
Замовник/Уповноважена особа замовника:
Борщагівська сільська рада/Лоїк Борис Вікторович