Заява про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки проєкту «ДПТ торговельного центру в районі вулиці В.Кільцева в с. Софіївська Борщагівка»
1) Замовник СЕО
Борщагівська сільська рада Бучанського району Київської області.
Адреса: 08129, Київська обл., Бучанський р-н, с. Петропавлівська Борщагівка, вул. Я.Мудрого, 1А.; тел/факс (044) 334-60-36, e-mail : pbrada@ukr.net.
2) Вид та основні цілі документу державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування
Детальний план території є одночасно містобудівною документацією на місцевому рівні та землевпорядною документацією, що визначає планувальну організацію та розвиток території, призначений для уточнення положень Генерального плану села Софіївська Борщагівка та визначення містобудівних умов та обмежень для проєктування об’єктів будівництва згідно вимог п.4.1. ДБН Б.1.1-14:2012 та ч.4 ст.19 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності».
Завданнями детального плану території є :
- Визначення планувальної організації та розвитку території, на якій передбачається розміщення торговельного центру та супутньої інфраструктури.
- Визначення всіх планувальних обмежень використання території згідно з державними будівельними нормами та санітарно-гігієнічними нормами.
- Визначення напрямів, черговості та обсягів подальшої діяльності щодо попереднього проведення інженерної підготовки та інженерного забезпечення території; створення транспортної інфраструктури; організації транспортного і пішохідного руху; охорони та поліпшення стану навколишнього середовища, забезпечення екологічної безпеки; комплексного благоустрою та озеленення.
При розробленні детального плану території враховуватимуться Закон України «Про основні засади (Стратегію) державної екологічної політики на період до 2030 року»; Указ Президента України від 30.09.2019 №722/2019 «Про Цілі сталого розвитку України на період до 2030 року»; Постанова Кабінету Міністрів України від 05.08.2020 № 695 «Про затвердження Державної стратегії регіонального розвитку на 2021-2027 роки»; Стратегія розвитку Київської області на 2021-2027 роки; Програма охорони довкілля та раціонального використання природних ресурсів Київської області на 2019-2022 роки; Київська обласна програма «Здоров’я Київщини» на 2021-2023 роки; Програма економічного, соціального та культурного розвитку Бучанського району Київської області на 2022 рік, а також чинна містобудівна документація на місцевому рівні та проєктна документація, інформація містобудівного, земельного та інших кадастрів, заяви щодо забудови та іншого використання території.
3) Визначення документом державного планування умов для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля
На території торговельного центру передбачається облаштування автостоянки тимчасового зберігання автомобілей. Планова діяльність «Будівництво (облаштування) автостоянок на площі не менш як 1 гектар і більш як на 100 паркомісць», згідно ст.3 п.3 ч.10 (абзац 2) Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», відноситься до другої категорії видів діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля.
Планована ділянка розташована в межах с.Софіївська Борщагівка Бучанського району Київської області, вздовж вулиці Велика Кільцева. Житлова забудова знаходиться на відстані 0,15 км від планованої ділянки. Площа проєктованої ділянки становить 3,6 га.
До складу торговельного центру входитимуть торговельний зал супермаркету, ресторани, кафе, торговельні, офісні та технічні приміщення, обладнання інженерного забезпечення території тощо.
4) Ймовірні наслідки
У рамках здійснення процедури стратегічної екологічної оцінки будуть оцінені потенційні екологічні наслідки, пов’язані із запропонованими проєктними рішеннями містобудівної документації з реалізації видів діяльності та об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля, а саме:
а) для довкілля, у тому числі для здоров’я населення:
Виконання стратегічної екологічної оцінки документа державного планування передбачає аналіз та оцінку ймовірних наслідків реалізації проєктних рішень на окремі складові навколишнього природного середовища – клімат, атмосферне повітря, ґрунт, водні ресурси, фауну і флору, ландшафти, а також на здоров’я населення.
б) для територій з природоохоронним статусом:
В межах планованої ділянки об’єкти природно-заповідного фонду відсутні. Також проєктована територія не межує з територіями з природоохоронним статусом.
в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення:
Проєктні пропозиції детального плану не матимуть транскордонних наслідків для довкілля, у тому числі здоров’я населення, оскільки планована територія, на яку розробляється детальний план, розташована на значній відстані від сусідніх держав.
5) Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі якщо документ державного планування не буде затверджено
Зважаючи на комплексність рішень детального плану, що обумовлюється необхідністю визначення планувальної організації та розвитку планованої території, врахування планувальних обмежень, охорони навколишнього середовища тощо розгляд виправданих альтернатив проєктних рішень відбувається в процесі виконання проєкту, що передбачено методологією розроблення містобудівної документації.
У ході стратегічної екологічної оцінки детального плану передбачається розгляд планувальних альтернатив у зв’язку із особливостями природних умов, екологічного стану та сучасного використання території, а саме:
Альтернатива 1 – «Нульовий сценарій»: за умов відсутності розробки детального плану та продовження функціонування громади в умовах, що склалися;
Альтернатива 2 – реалізація детального плану та впровадження його планувальних рішень.
6) Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки
Основним критерієм під час стратегічної екологічної оцінки проєкту містобудівної документації є її відповідність державним будівельним нормам, санітарним нормам і правилам України, законодавству у сфері охорони навколишнього природного середовища.
При здійсненні стратегічної екологічної оцінки буде застосований аналіз контексту стратегічного планування, що передбачає встановлення зв’язків з іншими документами державного планування та дослідження нормативно-правових умов реалізації рішень детального плану.
З метою визначення сфер охоплення стратегічної екологічної оцінки, основних екологічних проблем, цілей охорони довкілля, у тому числі здоров’я населення, що мають відношення до детального плану, будуть розглянуті стратегічні цілі та завдання щодо виявлених проблем в актах законодавства, а також в нормативних актах місцевих рад та адміністрацій.
Застосування цільового аналізу при проведенні стратегічної екологічної оцінки дозволить встановити відповідність рішень детального плану цілям охорони довкілля та забезпечення безпечного для здоров’я населення середовища існування.
При виконанні стратегічної екологічної оцінки буде здійснено:
- збір та аналіз інформації про поточний стан складових довкілля, включаючи значення ключових екологічних показників;
- проведення аналізу слабких та сильних сторін території з точки зору екологічної ситуації;
- проведення громадського обговорення з метою отримання зауважень і пропозицій;
- проведення консультацій з уповноваженими органами щодо екологічних цілей;
- визначення можливих чинників змін антропогенного та природного характеру;
- проведення оцінки впливу документа державного планування на складові довкілля та на стан здоров’я населення;
- визначення індикаторів, передбачених для здійснення моніторингу фактичного впливу впровадження документа державного планування на довкілля.
Для розробки СЕО передбачається використовувати наступну інформацію:
- доповідь про стан довкілля,
- статистичну інформацію,
- лабораторні дослідження стану довкілля,
- дані моніторингу стану довкілля.
7) Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування
Під час здійснення стратегічної екологічної оцінки передбачається розглядати заходи із запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків на довкілля у зв’язку із впровадженням планувальних рішень детального плану, визначених законодавством та нормативно-правовими актами.
Комплекс проєктних рішень, що приймається для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків від планової діяльності, включає:
- ресурсозберігаючі заходи – збереження і раціональне використання земельних та водних ресурсів, повторне їх використання та ін.;
- планувальні заходи – функціональне зонування, організація санітарно-захисних зон, озеленення території та ін.;
- заходи із покращення стану компонентів довкілля (атмосферного повітря, водних об’єктів, ґрунтів);
- охоронні заходи – моніторинг території зон впливу планової діяльності.
8) Пропозиції щодо структури та змісту звіту про стратегічну екологічну оцінку
У складі містобудівної документації звітом про стратегічну екологічну оцінку для проєктів містобудівної документації є розділ «Охорона навколишнього природного середовища», який буде виконано відповідно до вимог ст.11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку». Структура звіту про стратегічну екологічну оцінку визначається частиною другою статті 11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку».
9) Орган, до якого подаються зауваження і пропозиції, та строки їх подання
Борщагівська сільська рада Бучанського району Київської області (08129; Київська обл., Бучанський р-н, с. Петропавлівська Борщагівка, вул. Я.Мудрого, 1А); тел/факс (044) 334-60-36,
e-mail : pbrada@ukr.net
Строк подання зауважень і пропозицій становить15 діб з дня отримання заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки проєкту «Детальний план території торговельного центру в районі вулиці Велика Кільцева в с. Софіївська Борщагівка Бучанського району Київської області» (відповідно до пп. 5, 6 ст. 10 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку»).