Новини Суспільні

Заява про обсяг стратегічної екологічної оцінки детального плану території в межах кварталу вулиць Білоцерківська та Білогородська

Детального плану території для будівництва і обслуговування будівель ринкової інфраструктури в межах кварталу вулиць Білоцерківська та Білогородська

в селі Петропавлівська Борщагівка Бучанського району Київської області

1) Замовник:

Борщагівська сільська рада Бучанського району Київської області.

вул. Ярослава Мудрого, 1-А, с. Петропавлівська Борщагівка, Бучанський р-н, Київська обл.,

08129, тел. +38 (044) 334-60-36, Е-mail: pbrada@ukr.net

2) Виконавець:

ТОВ «Український науково-проектний інститут цивільного будівництва», вул. Волошкова, 28-А, с. Софіївська Борщагівка, 08131, тел. +38(044)228-32-53, E-mail: UkrNPIcivilbud@gmail.com

3) Вид та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування.

Детальний план є містобудівною документацією місцевого рівня, яка розробляється з метою визначення планувальної організації і функціонального призначення, просторової композиції і параметрів забудови та ландшафтної організації кварталу, мікрорайону, іншої частини території населеного пункту, призначених для комплексної забудови чи реконструкції, та підлягає стратегічній екологічній оцінці.

Детальний план території для будівництва і обслуговування будівель ринкової інфраструктури в межах кварталу вулиць Білоцерківська та Білогородська в селі Петропавлівська Борщагівка Бучанського району Київської області розроблений згідно Рішення Борщагівської сільської ради №56-11-VIII від 14 грудня 2022 року про надання дозволу на розроблення містобудівної документації з метою уточнення положень Генерального плану села Петропавлівська Борщагівка шляхом визначення планувальної структури та параметрів забудови території.

Основні цілі Детального плану території полягають у впровадженні таких планувальних просторових рішень, як будівництво і обслуговування будівель ринкової інфраструктури в межах кварталу вулиць Білоцерківська, Білогородська, Вінницька та Одеська в селі Петропавлівська Борщагівка Бучанського району Київської області. На території забудови планується розміщення таких об’єктів:

  • 4-х поверхова виробничо-складська будівля ринкової інфраструктури з офісними та санітарно-побутовими приміщеннями;
  • інженерні будівлі та споруди;
  • автопарковки;
  • майданчик для розміщення сміттєвих контейнерів;
  • ділянки для розміщення 1-4 поверхових виробничо-складських будівель з офісними та санітарно-побутовими приміщеннями не вище V класу шкідливості.

Детальний план території для будівництва і обслуговування будівель ринкової інфраструктури в межах кварталу вулиць Білоцерківська та Білогородська в селі Петропавлівська Борщагівка пов’язаний із такими документами державного планування як Генеральний план села Петропавлівська Борщагівка Бучанського району Київської області, Схема планування території Київської області, Стратегія розвитку Київської області на 2021-2027 роки.

4) Те, якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів).

Відповідно до частини першої статті 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», здійснення оцінки впливу на довкілля є обов’язковим у процесі прийняття рішень про провадження планованої діяльності, визначеної частинами другою і третьою статті третьої. Така планована діяльність підлягає оцінці впливу на довкілля до прийняття рішення про провадження планованої діяльності.

Детальний план території для будівництва і обслуговування будівель ринкової інфраструктури в межах кварталу вулиць Білоцерківська та Білогородська в селі Петропавлівська Борщагівка Бучанського району Київської області не передбачає реалізацію видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля, відповідно до статті 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля».

5) Ймовірні наслідки.

Обсяг стратегічної екологічної оцінки визначається видами планованої діяльності, визначеної Детальним планом території для будівництва і обслуговування будівель ринкової інфраструктури в межах кварталу вулиць Білоцерківська та Білогородська в селі Петропавлівська Борщагівка, які будуть впроваджуватись в умовах екологічної ситуації, що склалася на території планування.

а) Ймовірні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення:

 

Компонент

 

Ймовірний вплив проектних рішень

 

Клімат і мікроклімат –             Створення передумов для утворення «теплового острова» (перегрівання поверхні) через влаштування штучних поверхонь на території будівництва;

–             Ймовірне шумове забруднення.

Атмосферне повітря –             Ймовірне підвищення обсягів викидів автотранспортом забруднюючих речовин у атмосферне повітря.
Поверхневі і підземні води –             Домінування на території забудови «запечатаних» (непрониклих) поверхонь може стати передумовою для накопичення вологи на автостоянках у випадках випадіння інтенсивних атмосферних опадів та інтенсивного поверхневого стоку на суміжні території.
Ґрунти –        Ймовірне забруднення ґрунтів на суміжних територіях внаслідок поверхневого стоку із автостоянок;

–        Утворення відходів, видалення яких може призводити до забруднення ґрунтів та інших компонентів довкілля.

Біорізноманіття (рослинний і тваринний світ) –        Негативних впливів не очікується.
Здоров’я населення –        Негативних впливів не очікується.

б) Ймовірні наслідки для територій з природоохоронним статусом:

Проектні рішення Детального плану території для будівництва і обслуговування будівель ринкової інфраструктури в межах кварталу вулиць Білоцерківська та Білогородська в селі Петропавлівська Борщагівка не становлять загрози і не призводять до негативних наслідків для територій природно-заповідного фонду, Смарагдової мережі, або екологічної мережі.

в) Транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення:

Транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, внаслідок впровадження проектних рішень Детального плану території для будівництва і обслуговування будівель ринкової інфраструктури в межах кварталу вулиць Білоцерківська та Білогородська в селі Петропавлівська Борщагівка відсутні.

6) Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути.

На основі дослідження вихідних природних умов та екологічного стану села Петропавлівська Борщагівка, зокрема наслідків змін клімату, доцільно розглянути такі альтернативи:

  1. Нульовий сценарій, якщо Детальний план території не буде затверджений;
  2. Реалізація Детального плану території та впровадження його планувальних рішень.

7) Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки.

Як вихідні дані для проведення СЕО будуть використані статистичні матеріали, у тому числі, що стосуються стану навколишнього середовища та здоров’я населення, Звіти про стан навколишнього природного середовища Київської області, Екологічний паспорт Київської області, інші матеріали, зокрема наукові публікації, які характеризують стан навколишнього природного середовища та природні умови села Петропавлівська Борщагівка. Розроблення СЕО спирається на ряд методичних підходів – експертних висновків, методів аналогій, порівняння, прогнозування, картографічні та геоінформаційні методи.

8) Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування.

У ході виконання стратегічної екологічної оцінки передбачається розглянути заходи із запобігання, зменшення та пом’якшення можливих негативних наслідків реалізації проектних рішень:

  • озеленення території будівництва та санітарно-захисної зони (наприклад створення живоплоту, багатоярусних захисних зелених насаджень, зелені стіни та/або дахи);
  • забезпечення відведення надмірної вологи через систему дощового каналізування;
  • впровадження інноваційних матеріалів і технологій для облаштування «зелених» автостоянок (тип проникної поверхні, що являє собою паркувальне місце, засіяне газонною травою та укріплене газонними решітками або спеціальною бруківкою);
  • налагодження роздільного збору відходів;
  • здійснення моніторингу вмісту забруднюючих речовин в атмосферному повітрі на території будівництва;
  • здійснення моніторингу вмісту забруднюючих речовин у ґрунтах на суміжних територіях.

9) Пропозиції щодо структури та змісту звіту про стратегічну екологічну оцінку.

Структура Звіту про стратегічну екологічну оцінку документа державного планування (ДДП) має відповідати вимогам статті 11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку» і має включати таку інформацію:

  • зміст та основні цілі ДДП, його зв’язок з іншими документами державного планування;
  • характеристика поточного стану довкілля, у тому числі здоров’я населення, та прогнозні зміни цього стану, якщо ДДП не буде затверджено (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);
  • характеристика стану довкілля, умов життєдіяльності населення та стану його здоров’я на територіях, які ймовірно зазнають впливу (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);
  • екологічні проблеми, у тому числі ризики впливу на здоров’я населення, які стосуються ДДП, зокрема щодо територій з природоохоронним статусом (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);
  • зобов’язання у сфері охорони довкілля, у тому числі пов’язані із запобіганням негативному впливу на здоров’я населення, встановлені на міжнародному, державному та інших рівнях, що стосуються ДДП, а також шляхи врахування таких зобов’язань під час підготовки ДДП;
  • опис наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, у тому числі вторинних, кумулятивних, синергічних, коротко-, середньо- та довгострокових (1, 3-5 та 10-15 років відповідно), постійних і тимчасових, позитивних і негативних наслідків;
  • заходи, що передбачається вжити для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання ДДП;
  • обґрунтування вибору виправданих альтернатив, що розглядалися, опис способу, в який здійснювалася стратегічна екологічна оцінка, у тому числі будь-які ускладнення (недостатність інформації та технічних засобів під час здійснення такої оцінки);
  • заходи, передбачені для здійснення моніторингу наслідків виконання документа державного планування відповідно до статті 18 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку» та Постанови КМУ від 16 грудня 2020 р. № 1272 «Про затвердження Порядку здійснення моніторингу наслідків виконання документа державного планування для довкілля, у тому числі для здоров’я населення»;
  • опис ймовірних транскордонних наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення (за наявності);
  • резюме нетехнічного характеру інформації – стисле викладення вказаних пунктів, розраховане на широку аудиторію.

10) Орган, до якого подаються зауваження і пропозиції, та строки їх подання.

Зауваження і пропозиції до Заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки (СЕО) Детального плану території для будівництва і обслуговування будівель ринкової інфраструктури в межах кварталу вулиць Білоцерківська та Білогородська в селі Петропавлівська Борщагівка Бучанського району Київської області подаються:

  • особисто, через уповноваженого представника або поштою у письмовому вигляді із зазначенням прізвища, ім’я та по-батькові, місця проживання, особистого підпису;
  • від юридичних осіб – із зазначенням їх найменування, місця знаходження, посади і особистого підпису керівника.

Зауваження надаються за адресою:

08129, Україна, Київська область, Бучанський р-н., с. Петропавлівська Борщагівка, вул. Ярослава Мудрого 1-А, телефон +38 (044) 334-60-36;

Зауваження і пропозиції можуть бути надіслані на електронну пошту: pbrada@ukr.net

Строки подання зауважень:

Строк подання зауважень і пропозицій, відповідно до п.п. 5, 6 ст. 10 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку» становить 15 днів з дати оприлюднення Заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки проекту ДДП, тобто з 17 червня до 2 липня 2023 року включно. Пропозиції та зауваження, подані після встановленого терміну, не розглядаються.